5 sposób, aby przestać chrapać

5 sposób, aby przestać chrapać

Chrapanie to bardzo uciążliwa dolegliwość zarówno dla osoby, która jest nią dotknięta, jak i dla jej otoczenia. W jaki sposób można skutecznie walczyć z chrapaniem?

Co sprawia, że chrapiesz?

Aby zmniejszyć problem z chrapaniem, należy skupić się na unikaniu rzeczy, które go powodują. Na liście najbardziej szkodliwych czynników znajduje się na przykład alkohol, kawa, pigułki nasenne oraz objadanie się przed snem. Możliwe, że problem z chrapaniem został także spowodowany przez systematycznie przyjmowane leki – warto porozmawiać o tym z lekarzem i poszukać alternatywnej terapii. Wzmożone chrapanie może być powodowane przez niektóre leki, w tym również przez środki nasenne.

Pozycja

Pozycja, w jakiej śpimy, będzie wpływała na intensywność chrapania. Warto pamiętać, że zazwyczaj najbardziej chrapie się w czasie spania na plecach. Osoby które są przyzwyczajone do takiej pozycji i nie potrafią z niej zrezygnować, powinny zainwestować w kilka dodatkowych poduszek. Uniesienie głowy nawet o kilka centymetrów, powinno okazać się bardzo pomocne. Najważniejsze, żeby tułów i głowa były położone wyżej niż reszta ciała.

Spanie na boku

Jeśli to możliwe spróbuj zasypiać na boku. W czasie snu mięśnie, które podtrzymują podniebienie, język i gardło, wiotczeją. Jeśli śpisz na plecach, dopływ powietrza będzie ograniczony, na boku dostęp powietrza jest znacznie łatwiejszy. Zmiana nawyków może być na początku niezbyt wygodna, ale warto się przemóc.

Odpowiednie leki

W niektórych przypadkach chrapanie może być spowodowane przez dolegliwość polegająca na przekrwieniu błony śluzowej nosa. W takim przypadku stosuje się leki antychistaminowe, które przynoszą ulgę i zmniejszają objawy. Oczywiście nie należy z nimi przesadzać. Jeśli po jakimś czasie od rozpoczęcia ich przyjmowanie, nie pojawi się poprawa, skonsultuj się z lekarzem, być może konieczne będzie dobranie innych leków lub znalezienie zupełnie innej terapii.

Miętowy płyn do płukania

Wbrew pozorom smak płynu do płukania stosowanie przed snem może mieć wpływ na chrapanie. Dlaczego intensywny, miętowy aromat takiego preparatu może okazać się bardzo pomocny? Okazuje się, że mięta pomaga w zmniejszeniu obrzęku śluzówki gardła oraz nosa. Miętowy płyn do płukania okazuje się bardzo pomocy, jeśli chrapanie jest związane z infekcją górnych dróg oddechowych, na przykład z przeziębieniem. Można również samodzielnie przygotować płyn do płukania z wody oraz olejku miętowego i stosować go do płukania gardła oraz jamy ustnej przed snem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *