Jak wyrobić w sobie nawyk ćwiczenia?

Jak wyrobić w sobie nawyk ćwiczenia

Systematyczne ćwiczenia są niezbędna dla zdrowia, ale oczywiście trudno się zdyscyplinować, żeby trenować co najmniej kilka razy w tygodniu. Co można zrobić, żeby regularnie ćwiczyć?

Określ cel

Przed rozpoczęciem ćwiczeń warto wybrać sobie konkretny cel, na przykład określić ile chcemy schudnąć. Dzięki celowi zyskamy motywację, a także będziemy mieli możliwość śledzenia swoich postępów. Oczywiście z upływem czasu można cele zmieniać, na przykład wyznaczyć sobie czas, w którym chcemy przebiec określony dystans. Cele nie powinny być zbyt wymagające, ani zbyt mało ambitne.

Dopasuj treningi do kondycji

Mało wymagające treningi nie przyniosą upragnionych efektów, co jednak nie oznacza, że można przesadzać z ćwiczeniami. Zbyt duży wysiłek będzie stanowił poważne obciążenie dla organizmu i sprawi, że w końcu pojawi się przemęczenie i zniechęcenie. Ważne, aby dobrać intensywność ćwiczeń do własnych możliwości.

Ustal harmonogram

Jeśli chcemy ćwiczyć systematycznie, musimy wybrać konkretne dni tygodnia i godziny przeznaczone na treningi. Harmonogram powinien być dopasowany do naszego rozkładu zajęć. Nie musimy ćwiczyć codziennie, zupełnie wystarczą trzy-cztery treningi w tygodniu. Oczywiście później harmonogramu trzeba się trzymać niezależnie od okoliczności.

Wspólne ćwiczenia

Jeśli to możliwe, warto umawiać się na wspólne ćwiczenia ze znajomymi, np. na bieganie lub spotkania na siłowni. Dzięki temu trudniej wykręcić się od treningu. Wspólny wysiłek zmotywuje do osiągania wyznaczonych sobie celów.

Karnet na siłownię

Karnet na siłownię to konkretny wydatek. Kiedy zainwestujemy pieniądze, zyskamy dodatkową motywację do ćwiczeń. W końcu szkoda, żeby karnet się zmarnował. Dla niektórych osób motywacją może być także inwestycja w nowy strój lub obuwie.

Unikaj wymówek

Lista możliwych wymówek jest bardzo długa – od kiepskiej pogody, przez zmęczenie do złego samopoczucia. Oczywiście zdarzają się sytuacje, kiedy trzeba zrezygnować z treningu i nie ma innego wyjścia, jednak nie są one wcale tak częste. Zmęczenie często można pokonać, a kiepska pogoda również nie jest prawdziwą przeszkodą.

Znajdź sport, który lubisz

Nie każdy lubi ćwiczenia na siłowni lub fitness. Jeśli treningi nie sprawiają żadnej przyjemności, trudno będzie się do nich zmotywować. Warto poszukać aktywności, którą po prostu polubimy. W ten sposób pokonanie lenistwa stanie się znacznie łatwiejsze. Można spróbować kilku różnych rodzajów aktywności, na przykład wybrać się na basen lub na zajęcia jogi i wybrać coś dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *